Rabu, Mei 11, 2011

monolog

lokasi: dalam exora.JMS 4100
hari: rabu
cuaca: pagi yg cerah

jam: 6.59 pagi
lokasi: tgh2 jalan sri pulai - taman u
pergh.jem pulak jalan ni.nak anta si gemok g sekolah lagi.aku nk masuk keje kul bape lak.
(nada tak puas ati.sambil tgk keta2 yg cam lipan.kaya2 orang johor.)
(attn: aku masuk keje 7 pagi jika shift pagi yer)

jam: 7.13 pagi
lokasi : tgh2 jalan taman u - kangkar pulai
aik.sini pon nak jem jugak? tak patot2.
(sambil tgk jam polo club britanica kat tgn selang 10 saat)

jam: 7.17 pagi
lokasi: simpang nak masuk 7e #1324. BB Kangkar Pulai.
mampos budak2 ni ngamok aku sampai lambat gile.
(da terbayangkan muka2 budak2 shift malam yg sikit lagi nak ubah jadik cencurut bila aku sampai lambat.)

jam: 7.19pagi
lokasi: depan 7e.
aik.mana plak motor si ain ni.takkan dah balik kot.

jam 7.20pagi
lokasi: dalam 7e
apehal plak mangkok ayon ni tgh kire rokok.dia satu shift ngan aku ke?
(dgn muka pelik2)
tekan2 clock in.terus check jadual.

jam: 7.24 pagi
lokasi: backroom
sambil dail no tepon mak aku guna tepon opis.
aku: ibu.pusing amik angah balik.ari ni keje malam ar.ingatkan hari selasa.

buat muke derk.terus kuar 7e.kat kepala da ter bayang aktiviti2 yg dapat aku buat sepanjang hari ni sementara nak tunggu shift malam kul 11.00 mlm nnt.

2 ulasan:

ayob berkata...

hoiii! apa da! HAHAHA!

Zetty Zainal berkata...

ske ko ktawa ea.