Selasa, Oktober 19, 2010

mood: malas nak diam dah.bagi lepas semua.pegi mam sapa yang terasa

weyh.penat ar weyh.
penat bile menunggu sesuatu yang tak pasti.
ingat aku suke ke nak men tunggu2 ni?

case#1
aku ni.manusia "dateline."
kalo ko cakap
"lagi 2 minggu benda ni sattle"
benda tu mesti sattle dalam 2 minggu.
no more excuses.
kalo yer pon ader excuse.aku nak kan respond.
tak payah la nak biakan aku tertunggu2.
diam jer.
bile ditanya.excuse tu excuse ni.
penat tau tak.
kalo bole.cakap bole.
kalo tak bole pun cakap tak bole.
need more time ke ape ker.
aku tak kisah.
aku terima semuanya
ko bagila aku seribu alasan pon
asalkan alasan yg boleh diproses oleh otak aku.
aku akan absorb kan kedalam setiap sel sebaik mungkin.
aku tak kisah.
aku takkan tanya tiap2 hari bile leh bagi benda yang aku mahukan.
aku bukan jenis orang yang akan tanya.kol orang lain tiap2 hari.
push2 orang lain selagi benda tu tak mendesak.
selagi benda tu tak der jalan penyelesaian yang lain.
dan hal ini bukan berkaitan dengan kertas2 bernot2 yang mempunyai nilai.
aku bukan AH-LONG!
aku angah.!
cuma aku mahukan alasan.
jangan buat aku kena menjawab pada orang lain tentang hal ni.
macam mana nak menjawab sedangkan aku sendiri tak tau jawapan nyer.!
dah setengah bulan aku menungg
cukup sebulan takder respond.aku chaw!
bile dah ade respond baru cari aku balik.
nasib baik aku mempunyai alasan yang baik untuk terus menunggu.

case #2
itu satu hal.
ader lagi satu hal yang melibatkan not2 hijau merah dan biru pula
dateline nya hari ahad ni.seminggu aku bagi masa.
sepatotnya ia selepuk berada pada orang yang sama.bila aku selidik rupa2nya.
sikit ada pada dia.sikit ada pada dia.sikit ada pada dia.
apa ingat aku ni bank korang yang duit aku.korang agih2kan.?
aku tak tau kisah sebenar.
tapi bile ditanya.

"bole bank inkan tak?"


"tak bole ar.banyak kje.ko datang ar sini amik kat umah"


ha amik kat umah?
perjalanan dari rumah aku nak gi umah korang melibatkan masa selama 4 jam dan perbelanjaan perjalanan yang akan digunakan akan melebihi dari yang korang patot bagi aku.
nak suh aku charge duit pergi dan balik jugak ker.!
keluar makan bersuka ria.bole plak.
keluar bank inkan duit aku.tak leh.
ingat aku lupa camner korang nak mintak duit dari aku ker.!
dan lagi satu hal.tu duit aku.and bukan aku mintak duit korang.!
lain la kalo kornag mmg dah guna duit tu seperti duit korang sendiri dan korang dah tak der duit nak ganti balik
kalo korang tak der buat perkara keji tu.
bagi b4 or on ahad.aku tak der hal punya.
aku dah bagi 2 jenis akaun bank yang berlainan.
aku leh bagi lagi 3 no akaun bank yang lain. kalo 2 bank yang terdahulu buat hal.!
dan semuanya didaftarkan atas nama aku.!
bukan atas nama orang lain.
berjumpa dengan seorang kawan hari ahad yang lalu.mendorong aku untuk mengorak langkah drastik.
bile dia cakap

"diorang tunggu ko mintak dulu baru diorang nak bagi"


Ok.aku dah mintak.ape lagi.bagi la.
tak payah nak cakap korang banyak kerja ape semua.aku pon penah banyak kerja.sampai tak tertanggung.design bertimbun2.
bauat design sorang2.
bersengkang mata.walaupun design simple nak mati.!

terima kasih kepada penerima panggilan terakhir dan yang pertama dari aku kerana melayan aku sebaik mungkin.memberikan penjelasan dan maklumat kemana perginya not2 tu semua.
kalo bukan kerana penerima panggilan terakhir.
aku takkan tahu.not2 tu semua bergelimpangan pada orang2 yang tak sepatutnya.
walaupun dia juga insist cakap

"diorang suh ko datang amik kat umah."


"kenapa pulak kena amik kat umah.umah aku bukan kat sana sayang oi.aku kat JB."


"ader kat aku sikit jer.ader yang sikit2 kat diorang lagi."

see.?dah tau cam ner aku tau not2 tu semua dikendurikan?
kalo dia tipu aku.aku pun tulis benda yang tipu.
tapi ini mmg ape yang dibualkan antara aku dan dia.

"tak pe la.ko try kumpul balik semua duit tu. bole tak?"


"bole..."


"bank mana yang senang ko nak bank in kan?"


"bank islam.tak pun maybank bole?"


"ok.nnt aku msgkan no akaun aku."

lepas beberapa ketika aku msg kan no akaun aku beserta short note.

kalo bole bank inkan minggu ni k.tq.


p/s:Harap2 tak der yang berkeinginan nak buat palat lagi

Tiada ulasan: